Zaterdag 25 februari - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Yvonne Engelen - WaarBenJij.nu Zaterdag 25 februari - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Yvonne Engelen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 25 februari

Door: Yvonne Engelen

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

08 Maart 2017 | Kenia, Mombassa

Uitwisseling van ervaringen in de zones en the final celebration. We worden ontvangen in de tuin van Forest Lodge in Mombasa. Principals,
headteachers en de Nederlandse collega's zijn uitgenodigd.
Er volgen een aantal speeches waarna de deelnemers van elke zone verzocht worden zich op een ludieke manier te presenteren aan de aanwezigen.
Dat betekent opstellen in een hoekje van de tuin, in twee minuten overleggen wat te doen! en dan al dansend en heupwiegend naar het midden van de tuin bewegen. Mijn Nederlandse collega's en ik proberen
onze bewegingen zo goed als mogelijk aan te passen. Onder applaus worden we aangemoedigd om vooral op z'n Afrikaans te dansen.
Tijdens het dansen krijgen de Nederlandse docenten een mooie doek
omgehangen. Nadat alle zones zich gepresenteerd hebben moeten alle
aanwezigen hun danskunsten tonen.
Een kleurrijke Keniaanse dansgroep bestaande uit zes jongens en vier meisjes tonen acrobatische kunsten en complexe dansen.
Een fantastische vertoning.
De Nederlandse afgevaardigden zingen het lied "Education is future".
Tot slot worden de Nederlandse teachers bedankt en wordt er hartelijk
afscheid genomen en de laatste foto's worden gemaakt.
Het zit erop. Het was een geweldige week. Ik heb genoten en veel geleerd. Het is fantastisch om deel te mogen nemen aan het avontuur teachers4teachers en om überhaupt zoveel ervaringen te kunnen opdoen.