Donderdagmiddag 23 februari - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Yvonne Engelen - WaarBenJij.nu Donderdagmiddag 23 februari - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Yvonne Engelen - WaarBenJij.nu

Donderdagmiddag 23 februari

Door: Yvonne Engelen

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

01 Maart 2017 | Kenia, Mombassa

Tijdens de lunchpauze hebben Brigitte en ik een bijzondere ervaring opgedaan. We mochten twee collega's helpen met de bereiding van een warme maaltijd. Voorafgaand moest er buiten een vuurtje gemaakt worden voor het koken van de rijst en de bruine bonen. Gedroogd hout was voorhanden. Een dame draait met een stokje waardoor er rook ontstaat en vervolgens moesten Brigitte en ik met een ijzeren deksel wapperen om het vuur aan te wakkeren, dit klinkt simpel maar voor ons een hele klus!
Na een poos ontstond er een aardig vuurtje en de rijst kon gekookt worden, idem met de bonen. Brigitte en ik waren pikzwart, we stonden aan de verkeerde kant naast het vuur.
Onze Keniaanse collega's koken snel en handig, ze hebben niet eens zwarte handen.
Na de lunch heb ik met mr. Bawewe een feedback interview in five steps aan de hand van the stool of confidence. Hij geeft aan tevreden te zijn over de workshops en hij weet de werkvormen welke aan bod gekomen zijn toe te passen. Verder wilt hij proberen de learning pyramid uit te voeren tijdens de lessen.
Mr. Bawewe heeft deze week geen tijd gehad om de opgedane kennis van de workshops te delen met de docenten. Hij hoopt dit binnenkort wel te kunnen doen.
Onze dag bij de Lunga Lunga primaryschool zit erop. Moe, zwart maar voldaan stappen Brigitte en ik in de hete taxi voor de anderhalf uur durende rit naar het hotel. De aardige taxichauffeur weet een kortere route maar deze rit over de slechte begaanbare wegen duurt een kwartier langer! Gewillig ondergaan we dit lot, de intentie was immers goed. Hakuna Matata! (The is no problem)