Dinsdagmiddag 22 februari - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Yvonne Engelen - WaarBenJij.nu Dinsdagmiddag 22 februari - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Yvonne Engelen - WaarBenJij.nu

Dinsdagmiddag 22 februari

Door: Yvonne Engelen

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

24 Februari 2017 | Kenia, Mombassa

Voor de "wiskunde" les heb ik uitkomsten van sommen op post-its geschreven, welke ik uitdeel aan de leerlingen. De gele en roze blaadjes ontvangen de kinderen als kadootjes. De sommen staan op het bord geschreven en de kids plakken het goede antwoord bij de juiste opdracht. Bij het benoemen van een uitkomst steken de kinderen netjes hun vinger op en lopen trots naar voren waar ze de post-it bij de betreffende opdracht plakken. Het lijkt op een een bingo spel. De juf vindt het een uitdagende werkvorm, ze beschikt helaas niet over post-its. De kinderen kunnen ook het juiste antwoord op het bord schrijven en daarna van plaats wisselen. Na dit lesje sta ik heupwiegend voor de klas en zing een vrolijk lied waarbij de leerlingen mee bewegen. Het vals zingen wordt mij vergeven, het is gezellig om verbondenheid te voelen
waarbij alle leerlingen betrokken zijn. De laatste les van deze
middag besteed ik aan Nederland. Met de hele klas lopen we naar het lokaaltje dat Brigitte en ik hebben ingericht voor de workshop.
Aan de hand van foto's en plaatjes bespreek ik de jaargetijden, onze specialiteiten en gewoonten/cultuur. Voor de kinderen is
deze informatie nieuw. De plaatjes over de winter met schaatsende mensen vinden ze bijzonder zoals ook al die fietsende mensen. Tot slot bekijken we samen het fotoboek van het Connect College, vol bewondering worden de foto's bekeken en de kinderen vinden het vreemd dat de Nederlandse leerlingen geen uniform dragen. Ik deel post-its uit die ze vol trots op hun bloes plakken, vervolgens schudden we handjes en hollen de

kinderen het lokaal uit om de gekleurde blaadjes aan andere leerlingen te laten zien. Samen met de lieve juf bespreken we deze dag. Beiden hebben we genoten en de juf vertelt dat ze geleerd heeft op een simpele manier enige variatie kan aanbrengen tijdens de lessen. De interactie en betrokkenheid met de kinderen is belangrijk. Ik geef haar een groot compliment over haar klassenmanagement voor deze grote groep. We nemen
hartelijk afscheid van elkaar. Met een goed gevoel verlaat ik de school.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Docente Zorg en Welzijn Connect College

Actief sinds 05 Feb. 2017
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 101207

Voorgaande reizen:

15 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Kenia reis Teachers4Teachers

Landen bezocht: