Dinsdagochtend 22 februari - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Yvonne Engelen - WaarBenJij.nu Dinsdagochtend 22 februari - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Yvonne Engelen - WaarBenJij.nu

Dinsdagochtend 22 februari

Door: Yvonne Engelen

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

23 Februari 2017 | Kenia, Mombassa

Vol goede moed arriveren we voor de tweede dag bij de Kidimu primary school. Weer worden we hartelijk ontvangen door mr. Ali Shee. Na enig beraad en enkele telefoontjes vernemen we dat ook vandaag de principal niet aanwezig is. Dit betekent voor ons dat we geen workshop kunnen geven maar lessen moeten bezoeken. Ik word gevraagd bij te schuiven bij klas 4, waar een vriendelijke collega voor een groep staat die bestaat uit 56 kinderen. Dit is heus waar. De kinderen vinden het spannend dat er een blank mens in hun midden is. De Keniaanse collega legt een boek Engels onder mijn neus en vraagt mij om de les over te nemen. Who, ik start meteen met een energizer. De sfeer zit erin, de kinderen willen meer, we gaan naar buiten en ik leg hen de energizer step in, step out, uit. Dit gaat helemaal mis en de kids rollen over de grond. Met verhitte gezichten hollen de kinderen naar binnen. Waar halen ze de energie vandaan? Ik ben inmiddels doodop bij een temperatuur van 33 gr. Ik probeer alsnog de les Engels op te pakken. Het onderwerp is eten! Ik benoem specialiteiten uit Nederland, waar natuurlijk niemand iets van begrijpt. Aan de hand van foto's en een kookboek probeer ik een en ander uit te leggen. De bel gaat maar de kinderen blijven zitten. De docente beloofd dat de blanke mevrouw uit Holland in de namiddag een lesje wiskunde zal geven. Dat wordt voorbereiden tijdens de pauze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Docente Zorg en Welzijn Connect College

Actief sinds 05 Feb. 2017
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 101209

Voorgaande reizen:

15 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Kenia reis Teachers4Teachers

Landen bezocht: